FHB Book Club – 21st April 2022

A Handful of Dust (Evelyn Waugh, 1934)

PROF. DR. EDUARDO VALLS

🇬🇧 A key novel in the maturity of Evelyn Waugh, A Handful of Dust turned his author from a satirist to a full-fledged modernist, high-art master. The story of Tony Last, his wife Brenda and her lover, Beaver, reflects on the emptiness of modern society and life, the fleeting nature of human relations and personal commitment, and the religious undertones embedded in soul-searching experiences. In rapid, yet complex style, the novel ends with one of the most astonishing and shocking encounters with destiny and death in modern literature.

🇪🇸 Novela clave en la madurez de Evelyn Waugh, Un puñado de polvo transformó a su autor, por entonces un escritor satírico al uso, en un auténtico maestro de la alta literatura modernista. La historia de Tony Last, su mujer Brenda y el amante de ésta, Beaver, reflexiona sobre la vacuidad de la sociedad y la vida moderna, la naturaleza pasajera de las relaciones humanas y el compromiso personal, así como las connotaciones religiosas de los viajes de exploración personal y espiritual. En un estilo rápido, pero complejo, la novela culmina con uno de los encuentros con el destino y la muerte más sorprendentes y aterradores en la literatura moderna.